На жп гара Кърджали днес стачка нямаше. Единственият влак, който по разписание пътува по време на обявените протести от 8 до 16 ч., е от Момчилград до Кърджали и обратно. Той пристигна точно по разписание на жп гарата в Кърджали в 9 ч. от Момчилград и също навреме в 9,10 ч. потегли обратно. Около десетина пътници се качиха в композицията от два вагона – един пътнически и един пощенски, видя репортер на „Нов живот”. След това перонът опустя. Остана само чистачката, която метеше. Работеше и единственото павилионче на гарата, но клиенти нямаше.
На работните си места бяха ръководителят на движението, още един служител и началникът. Те отказаха всякакъв коментар за стачните действия, като се позоваха на заповед от шефовете си в София.
Влакът за Димитровград, който тръгва от нашата гара по разписание половин час преди началото на стачката – в 7,25 ч., не е бил спрян от движение на междинна гара, когато са започнали протестите в 8 ч. Той е пристигнал по разписание в 9,30 ч. на гара Димитровград, съобщиха оттам за „Нов живот”.
Други влакове, които да пристигат или заминават от Кърджали до 16 ч., няма.
В часовете на стачката в 14,55 ч. от Димитровград потегли и тренът, който пристига в Кърджали в 17 ч., въпреки че железничарите там стачкуват, информираха от гарата в Димитровград.
Три от 11-те пътнически влака по линията Димитровград - Кърджали – Момчилград – Подкова ще бъдат закрити, обявиха от БДЖ.
А преди 10 години – през 2001 г. три неправителствени организации -Агенцията за регионално развитие и инвестиции, кърджалийската търговско-промишлена палата и Стопанска камара разработиха проект за оптимизиране на жп превоза в област Кърджали. По-късно бяха доставени две модерни мотриси „Дезиро”. Сега от тях се движи само едната, другата е развалена, казаха железничари. А от проекта няма и помен.
Въпреки че е решено да се закрие товарната гара в Кърджали, през тази седмица товари е имало. Всеки ден от понеделник до вчера е потегляла композиция от по 20 вагона, натоварени с бентонит. От предприятието са заявили общо 80 вагона. Товарят кораб на пристанището в Бургас, информираха жепейци. Имаше и композиция от няколко цистерни на ОЦК, които потеглиха вечерта. С какво обаче бяха пълни, не можахме да научим.
Преди това служители от „Товарни превози” бяха споделили, че за цяла седмица са композирали по един влак.
През 2001 г. железничарите са обработвали от 600 до 900 вагона с товари на месец. Печалбата, която е внасяла в касата на БДЖ нашата товарна гара е била 1 000 000 лв. на година. В същото време дългът на БДЖ е бил 130 милиона лева.
От 26 години основен ремонт на жп линията до Хасково и до Подкова не е правен, съобщи през 2001 г. тогавашният началник на гарата Симеон Кралев по повод 70-годишнината от идването на първия влак в Кърджали. Тази година на 8 ноември трябваше да празнуваме 80 години, но уви…
Николай СТОЕВ
Снимки: Петко БОРИСОВ
Няма коментари:
Публикуване на коментар
Редакцията не носи отговорност за публикуваните от читателите коментари. Коментари, които съдържат нецензурни думи и обиди, които насаждат етническа или религиозна вражда, ще бъдат изтривани!