Кметът на Кърджали инж. Хасан Азис подписа договор с „Пътпроект” ЕООД в София за разработването на техническите параметри за обиколния път – вариант „Запад”. Сумата не е висока и общината може да си я позволи. За нас е важно да видим кой от вариантите е финансово по-изгоден и най-приемлив за населението, каза главният архитект на общината арх. Петя Назърова. Следва обстойно проучване на трасето и обоснован анализ за съоръженията, които трябва да бъдат построени по него. Ще получим и приблизителна сметка за реализацията на проекта, допълни тя.
Договореният срок за изработването на идейния план за вариант „Запад” е 5 септември.
Преди време Министерството на регионалното развитие и благоустройството /МРРБ/ финансира и възложи също на „Пътпроект” разработването само на източния вариант на обиколния път на Кърджали.Той ще е готов до края на юли, ще бъде внесен в експертния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура” за мнение. След това ще бъде представен за обществено обсъждане в Кърджали.
Преди месец арх. Назърова заяви пред „Нов живот”, че общината е била заинтригувана от предложението за западен вариант, направено на страниците на вестника от известният арх. Миролюб Попов. Още тогава тя обяви, че общината е готова да плати за идеен проект, който да бъде разработен за сравнение.
Ще настояваме техническите параметри на двата идейни проекта да бъдат представени паралелно за коментар от гражданите, които да имат последната дума. Защото това е строителство, което не се прави през година – две, а е за поколения кърджалийци. Обиколният път има и международно значение, тъй като е пряко свързан с трансграничната магистрала през прохода Маказа за Гърция, заяви арх. Назърова.
Тя подчерта, че Кърджали се нуждае от освен основен път, който да поеме тежкотоварните автомобили, но и от втора дъга, която да е приоритет за туристите. Виждам като основен път вариант „Изток”, а допълнителен „Запад”. Никак няма да е зле след време градът ни да има и двата пътя. Общината вече направи първата крачка към реализирането на тази възможност - ще разполагаме и с техническите параметри на вариант „Запад”.
Снежана ГОРАНОВА
Снимка: Петко БОРИСОВ
Това са трасетата на западния и източния вариант на обиколния път на Кърджали
16 коментара:
ami tova kolko pati 6te ni go davate za qdene?
te ve4e trqbva da sa postroili pone 5km ot magistralata - tesi bavni ohluvi...
sneja, tosi mrasen i s4upen garderob otzad, kak misli6 dokoga 6te se kipri tam?
Какво сега,референдум ли искате да правим?Ако сте компетентни и кадърни,вземете вие решението и отговорността от къде да мине трасето.После да не се оправдавате с общественото мнение.
Смятам че Общината е взела важно решение и прави крачка във вярна посока.
1)Сега следва да се възложи научен анализ-прогноза за това какъв трафик се очаква да преминава през Маказа. След завършването на мост Дунав-2, при Видин, който е с 4 ленти (този при Русе е с 2) и свързването му през Искърското дефиле към магистрала "Струма" е ясно, че тежкотоварният международен трафик ще премине там. Определянето на мястото на новиат Дунавски мост не е случайно - пътят през него ще окаже голям положителен ефект на западналите днес райони на Видин и Монтана.
2)Добре е още от сега да започне сформирането на колектив от научни експерти за оценката между двата варианта за пътя около Кърджали. Експертизата трябва да се основава не само на инженерно-технически показатели, а и на солидно геополитическо и социално проучване.
3) Успех!
В смисълът на казаното от мен по-горе, смятам че това е важна новина, касае употребата на пари от данъкоплатците и "Нов Живот" дори е длъжен да я публикува.
Демонстрираното пренебрежение на Анонимен 1 съвсем не е на място. Натъжава ме това, че един ден той ще избира кой вариант на Обходният път да се построи.
mesten referendum e nai-spravedlivo.
ama vednaga.
a ne sled 5 godini.
i tesi eksperti da mardat po-jivo...
aman ot bavni i nere6itelni hora.
a i dvata varianta da vsemat...
pak e dobre.
taka i taka 6te ima ogromen potok ot koli.
ot pari.
te 6te se vazvarnat barzo s visokite ceni na vinetkite.
ili na novi magistralni taksi.
kato v
italia,
francia
naprimer.
Мисля,че тук няма място за творчество и това ви улеснява.Просто вижте каква е европейската практика и я прилагайте.Не е необходимо да занимавате обществото с въпроси на които няма да получите компетентни отговори.Излишни са и губещи време прогнози,анализи и други подобни сметки.
Лично моето мнение е вариант изток колкото може по-далече от града и връзка с пътя за Хасково през с.Мост заради очаквания тежкотоварен трафик.
Пътят на изток да бъде за тежко товарни автомобили.
Западния вариянт е по-удачен за туристите.
Източния район е промишлен,така,че нормално е тази част да е по-натоварена.
Приветствам Кмета на Кърджали г-н Х. Азис за взетото решение. Мисля, че тук е мястото да се покаже активната гражданска позиция на кърджалийци, като се включат максимално голям брой хора в дебата. Но... Последната дума трябва да бъде на държавниците ни от местно и държавно ниво. Решението трябва да е политическо-държавническо, да бъде абстрахирано от конюктурни, комерсиални цели на отделни граждани или групировки. Личното ми мнение е, че източният вариант е по-удачен, а доводите ми са следните:
1. Далеч от центъра.
2. Очакван трафик от тежкотоварни коли.
3. Струва ми се, че по-лесен за изграждане /не съм специалист/ виждайки терена на западния вариант.
Успех! Дано доживеем да имаме обходен път.
Да обобщя накратко:
1. Ще се строи източния вариант. Защото, първо е замислен още през 70-те г. като най-удачен и второ защото изграждането му ще е сравнително по-лесно - един надлез на бул. България и мост над язовира.
2. Вариант Запад ще струва космически суми, защото първо теренът е с огромни денивелации и най-важното - попада в свлачищен район - как така забравихте свлачището към Енчец, за което отидоха само досега няколко милиона и пак не е оправено. Пък и път да минава под язовирна стена ... не знам.
3. Вместо да се закърпят дупките по пътя за Перперикон покрай жп гарата за да не си трошат туристите колите, ще се хвърлят на вятъра 50-100 хил. лв. за проект. Но явно това е - 8 г. кметуване на Азис и 9 г. на ДПС в централната власт, градът ни е с най-калпавите пътища от всички други градове, където съм ходил. Срам и позор. Вижте Хасково как дръпна, какви пътища си направиха, какъв център.
Източният вариант е по удачен. Не е необходимо да се рови под язовирната стена и в район с доказано свлачище.
oshte kolko godini ste umuvat ?
Идеята на арх. Попов е БЕЗУМНА!!! Околовръстното шосе трябва да е близо до индустриалната зона на града. Другото важно нещо, което не бива да се пренебрегва е, че околовръстното трябва да даде възможност за растеж и развитие на индустриалната зона и да бъде предпоставка за икономическо възраждане на региона.
Народът го е казал и пак ви го казваме:СЕДЕМ ПЪТИ МЕРЕТЕ ,ЕДИН ПЪТ РЕШ/Ж/ЕТЕ! Важното е да няма катастрофи .Избира се по-безопасния вариант, а не по-изгодния за този или онзи чорбаджия!
Публикуване на коментар
Редакцията не носи отговорност за публикуваните от читателите коментари. Коментари, които съдържат нецензурни думи и обиди, които насаждат етническа или религиозна вражда, ще бъдат изтривани!