четвъртък, 2 юни 2011 г.
Фрапантни случаи за своеволията на монополите!
В приемната на Гражданско движение „ДНЕС” в Кърджали /до Еврофутбол на автогарата/ постъпват жалби на хора предимно срещу мобилните компании.
Сред
фрапантните случаи
е този на момиче, което получава номер, несъответстващ на картата. В договора е изписан грешен номер, който тя представя при подаване на документи за работа. След като 2 седмици не получава отговор за насрочване на интервю за работа, решава да позвъни в институцията, в която е кандидатствала. От там й казват, че номерът, който е посочила, е грешен. Впоследствие разбира, че е сбъркана една цифра от номера още при изготвянето на договора. В този случай немарливостта на служителя от мобилната компания „помага” на момичето да не започне работа или поне да не се яви на интервюто.
Друг потърпевш е мъж, който решава да закупи нов телефонен апарат, защото сегашният е развален. Отивайки в офиса на един от мобилните оператори, служители му предлагат като редовен клиент да закупи апарат за 5 лева. Дават му да подпише договор. След два месеца мъжът разбира, че става притежател и на нов договор с мобилния оператор, трябва да заплаща такса за новата си карта. Отказва се от услугите на компанията, но го задължават да плаща неустойки чрез фирма за събиране на вземанията. Следва жалба. Отговарят му, че е уведомен за всичко и има договор.
Пореден казус
със злоупотребите на мобилните компании е този на жена, ползваща услугата за безплатни разговори към 3 номера. По-късно тя решава, че трябва да смени единия от избраните номера с друг. Уведомява мобилния оператор за размяната. Съответно получава потвърждение за осъществяване на желаната промяна. Но при излизане на фактура за изговорените минути от месеца разбира, че промененият номер не е включен към съответния тарифен план. Подава жалба за многократно надвишената си сметка.
Неуспешен опит
за преборване произвола на мобилните оператори е на мъж и жена, които искат да им бъде извършена услугата пренос на номер. В офиса им казват, че няма да има пречка. Посочват дата, на която да отидат. Но тази дата е няколко дни след като им изтича договорът с настоящия оператор, който се подновява автоматично. Спират да плащат таксите на подновения договор. След месец договорът им е прекратен и е последвало задължение да заплатят неустойки до следващото изтичане на договора.
Проблем има също и с
електрическата компания EVN
Жена иска да й бъде включен нов електромер и заплаща сумата от 500 лева. Казват й, че е възможно, но с по-нисък ампераж. Жената установява, че плаща за нормалния ампераж, а получава по-нисък. Изготвеният договор и условията в него са неразбираеми дори за хора с юридическо образование.
Това са само част от случаите на в нашата област. Навярно няма да останат изолирани, ако не бъдат предприети мерки. Това естествено няма как да се случи без съдействието на потърпевшите. А голяма част от тях отиват в приемните с идеята да се оплачат и да чакат някой друг да се бори за техните права.
Държавата трябва да застане на страната на обикновените хора, а не да толерира монополите, казва Димитър Илчев, областен координатор на Гражданско движение „ДНЕС” в Кърджали.
Станислава НЕДЕЛЧЕВА

2 коментара:
Публикуване на коментар
Редакцията не носи отговорност за публикуваните от читателите коментари. Коментари, които съдържат нецензурни думи и обиди, които насаждат етническа или религиозна вражда, ще бъдат изтривани!