вторник, 11 януари 2011 г.

КЗП погна М-Тел


Комисията за защита на потребителите започва проверки в М-Тел. Причината са многото постъпили сигнали и жалби от страна на абонати на мобилния оператор. Оплакванията са свързани основно с това, че месеци наред не могат да проверят сметките си, оставащите им промоционални минути, както и невъзможността да им де издадена данъчни фактури и да предостави услугата „кредитен лимит". От КЗП посочват още, че М-Тел не може да активира част от предлаганите услуги, но кара клиентите да заплащат за тях.
Голяма част от жалбоподателите изразиха съмнения, че сметките им се надписват или разговорите им се таксуват двойно. Създадените неудобства са достатъчна причина, някои потребители да поискат прекратяване на договорните си отношения с мобилния оператор, без да плащат неустойки. Това обаче им е било отказано: „Разкарват ме поне по 3-4 пъти и най-накрая резултатът е никакъв. Опит да прекратим договорите си удрят на камък. Сякаш сме вързани до гроб с тях”, оплакват се те.
През септември миналата година безпрецедентен срив на системата за обслужване на клиенти остави милиони абонати на М-Тел без каквато и да било информация за текущите им сметки. Техническият проблем, който засегна и услугите, свързани с подписване на нови договори, смяна на тарифен план и употреба на клубни точки, продължи няколко месеца. Мнозина дори заподозряха хакерска атака. Според последното интервю на изпълнителния директор на телекома Андреас Майерхофер, „детските болести" на новата платформа трябваше да бъдат излекувани до края на 2010 г.
Заради вялата реакция от страна на държавните институции и прехвърлянето на отговорността за случая между КЗП и Комисията за регулиране на съобщенията, от Асоциацията на потребителите на телекомуникационни и интернет услуги поискаха оставката на шефа на КРС Веселин Божков.
Междувременно депутатът от партия „Атака“ Борислав Стоянов се закани, че ще сезира Комисията по правата на човека, вероизповеданията, жалбите и петициите на гражданите за безчинството на М-тел да „дари“ с 3 сметки наведнъж коректните си абонати. От компанията обясниха, че проблемът бил в тях (сякаш можеше да е на абонатите) и се дължи на подмяната на компютърната им система и нейното внедряване.
Въпреки че „кожодерите“, както ги наричат повечето пропищели от фирмата, дават отсрочка от 3 седмици, вместо 2, за да бъдат платени тройните сметки, хората пак недоволстват, че времето е твърде малко. „Как след коледните празници ще се бръкнем за такива суми, които обикновения българин не може да спести“, „Продали са ми абонатния номер на телевизионни продуценти и фирми, които ме затрупват с SMS-и да участвам в томболи, а самата М-тел не ми изпраща дори SMS, за да ме осведоми за текущото ми задължение”, „Получавам сметки за водени разговори с абонати, които по договор са безплатни. Значи имам право на безплатни разговора, но пак ми ги таксуват”, са само част от коментарите, които могат да бъдат прочетени в интернет форумите.
В социалната мрежа Фейсбук дори има създадени няколко групи на недоволни от оператора. Най-големите са „М-тел са лъжци” и „МТЕЛ са лъжци и измамници! Вече ми писна от тях!”. Общият брой на присъединилите се към тях до момента надхвърля 65 хил. души.
В проверката са поканени да участват и представители на Комисията за регулиране на съобщенията. 

Красимира НЕШЕВА

4 коментара:

Анонимен каза...

Аз също мисля да си прекратяжам догожора към Мтел!И подкрепям всички !

Анонимен каза...

Крайно време беше!!!

Анонимен каза...

abe asm klient na M-TEL ot osnovavaneto no takiva gafove kato segasnite nee imalo nito mojes da prekratis dogovor nito dase svrjes ss operator za kakvto idae problem i az sm se zamislil dali da prekratia dogovorasi ss M-TEL makar te daimat nai dobroto pokritie vv BG no se izlagat ito mnogo na posledak triabva da ima pone malko kontrol ot srana na darjavata.

Анонимен каза...

samo VIVATE nay dobre sa te a M-Tel e palno durvo tarsaeti si pravata i az vi podkrepiam tva e porednoto zabogatiavane za M-Tel i to ot naroda

Публикуване на коментар

Редакцията не носи отговорност за публикуваните от читателите коментари. Коментари, които съдържат нецензурни думи и обиди, които насаждат етническа или религиозна вражда, ще бъдат изтривани!