четвъртък, 2 декември 2010 г.

Ученици „оцеляват” на медийния пазар

Осем печатни издания, направени така че да се четат и издържат на пазара от медии, представиха  днес дванайсетокласници от  СОУ „Йордан Йовков” в Кърджали. Учениците са създали продукт с всички придружаващи го документи като трудови договори, длъжността характеристика на репортери и персонал, със счетоводен отчет. Създали са и рекламни послания и лого на медията, които грабват със свежите си и ясни послания. Предимно цветните издания са подбрали така, че да нямат аналог на медийния пазар – „Здраве и живот”, „Бизнес България”, „Образователен фокус”, „Аграрен свят”, „Природа под закрила”, „Antidote” и две списания „Auto build и „High Musuc”. Разработили са бизнес и маркетингов план на медиите, определили са тяхната цена и тираж.
Подбрали са все актуални теми – защитените зони по НАТУРА 2000, проблемите в селското стопанство, в здравната реформа, както и по-младежки теми като света на музикалните звезди и жанрове. Особено актуален е и вестник „Antidote”, в който младите хора насочват вниманието към дрогата, към митовете за нея, говорят и с тийнейджър, който е „пробвал”. Трафикът на хора, агресията и насилието също са теми на медията. Не са се спрели на таблоид, защото са преценили, че много хора не биха отделили средства всеки ден да си го купуват.
Проектите на младите хора са вид бонус в тяхното образование, правят се по тяхно желание. Ако изкарат над добър 4.00, ще получат много оригинално направените сертификати в областта на мениджънта на лондонския „Уиздъм колидж”, по чиято методика училището работи вече 20 години. Среднообразователното учебно заведение има подписан договор с английското висше училище, сътрудничи си и с УНСС.
В екипната работа на тийнейджърите им помагат техните преподаватели, които са и с висше икономическо образование.
Нямаме безработни ученици, особено много се реализират в сферата на икономиката, във фирми, като бизнессекретарки, каза Галина Попова, преподавател по предметите счетоводство, маркетинг и реклама и основи на пазарната икономика.
Ние сме по-скоро партньори на учениците, насочваме ги така, че да се съобразяват с икономическата ситуация и със законите, сподели Керанка Узунова, учител по мениджмънт на фирмата, фирмено право, маркетинг и реклама.
Двете бяха единодушни, че срещите с репортерите и главния редактор на „Нов живот” са били незаменимо полезни за тях.
Радка ПЕТКОВА

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Редакцията не носи отговорност за публикуваните от читателите коментари. Коментари, които съдържат нецензурни думи и обиди, които насаждат етническа или религиозна вражда, ще бъдат изтривани!