сряда, 25 май 2011 г.

Готвят проект за ремонт на новия път Подкова – Маказа

България ще трябва да свърши огромна по обем работа до края на лятото по проекта „Маказа”, за да навакса допуснатото изоставане от предходните правителства и да догони гръцката страна, коментира областният управител на Кърджали Иванка Таушанова след проведените от нея работни срещи в София и Комотини.
 Въпреки че двустранното споразумение за откриването на трите ГКПП-та при Рудозем, Гоце Делчев и Маказа е подписано още през 1996 г., не можем да се похвалим със свършеното до момента, категорична е Таушанова. Трасето Подкова-Маказа е завършено през октомври 2006 г . То обаче няма Акт 16 и не е въведено в експлоатация. И понеже не е част от републиканската пътна мрежа няма как да бъде сключен договор за поддържането му. 12-месечният гаранционният срок за съобщаване на дефекти не е бил обвързан нито с подписването на Акт 15, нито на Акт 16. Акт 15 е подписан само 8 месеца преди да изтече този срок и към настоящия момент няма как да бъдат предявени претенции нито към фирмата-изпълнител – турския консорциум „Киска Туран”, нито към надзорниците от „ДиВи консулт” – Германия. А пътят се нуждае от ремонт и той ще трябва да се плати от бюджета. Агенция „Пътна инфраструктура” вече е възложила изработването на проект за укрепване. За да стане участъкът проходим ще са необходими около 1-2 млн лева, смятат специалистите.
По думите на Таушанова, има драстична разлика в изграждането на пътя от гръцка страна – там се извършват солидни укрепителни работи, докато при нас скатовете са с вертикални откоси и на много места са активирани срутища, които са нарушили конструкцията на пътя. Недовършена е и подготовката на площадката на бъдещия контролно-пропускателен пункт. Налага се да бъде изработен подробенустройствен план, предстои неговото възлагане, след което ще започне строителството на площадката.
На срещата в Комотини със секретаря на провинция Източна Македония и Тракия е постигнато споразумение бъдещият ГКПП да е общ и да се намира на българска територия, което изисква инвестиране на средства за оборудване, енергоснабдяване и комуникации. Знаем колко е важен проектът „Маказа”, недоумявам как е допуснато да се сключват договори, в които интересът на държавата не е бил достатъчно защитен, уточни Таушанова. Не е упражняван нужния контрол, нищо не е било предприето и за ускоряване на проекта за обходен път на Кърджали, който да поеме интензивния тежък трафик.
 Сега се налага да работим с ударни темпове, за да бъдат извършени строително-ремонтните работи по пътя Подкова – Маказа и да се въведе обектът в експлоатация, за да можем след броени месеци да се поздравим с поредния отворен граничен пункт, обясни Таушанова.

1 коментар:

Анонимен каза...

Таушанова да не се оправдава какво предишните не са свършили. Изминаха 2 години от както я насадиха на този стол. До сега трябваше да и стане ясно, че има едни 200-300 м нов път за правене, и това до сега трябваше да бъде направено, защото утре гърците ще са готови, а тя сигурно ще вземе да се оправдава и с тях.

Публикуване на коментар

Редакцията не носи отговорност за публикуваните от читателите коментари. Коментари, които съдържат нецензурни думи и обиди, които насаждат етническа или религиозна вражда, ще бъдат изтривани!